Ana Sayfa | 9. Sınıf Yazılı Soruları | EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (6)

EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (6)




Reklamlar



EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (6)

… – …  EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ………..……………..… OKULU 9/… SINIFI

EDEBİYAT DERSİ 1. DÖNEM 2. YAZILISI

Tarih: …/…/……

ADI SOYADI:………………………… NU:………….. PUAN:………

1-

Benim teg hiç kim zar ü perişan olmasın yâ Rab               (teg:gibi; kim:kimse; zar:ağlayan; ü:ve;

Esir-i derd-i aşk u dağ-ı hicran olmasın yâ Rab                 esîr-i derd-i aşk: aşk derdinin esiri; dağ-ı

(Fuzûlî)                  hicran: ayrılık acısıyla yaralanmış)

Yukarıdaki şiiri aşağıda verilen özelliklere göre inceleyiniz.15p.

NAZIM ŞEKLİ:

NAZIM BİRİMİ:

ÖLÇÜSÜ:

KAFİYE ŞEMASI VE ÇEŞİTLERİ:

AİT OLDUĞU NAZIM ŞEKLİNİN HANGİ BEYTİ OLDUĞU:

2-

Yunus okur diller ile

Şol kumru bülbüller ile                             (Şol: şu;                kumru: bir kuş türü)

Hakk’ı seven kullar ile

Çağırayım Mevlâ’m seni

(YUNUS EMRE)

Yukarıdaki şiir hakkında aşağıdaki maddelere cevap veriniz.15p.

NAZIM ŞEKLİ:

NAZIM BİRİMİ:

ÖLÇÜSÜ:

KAFİYE ŞEMASI VE ÇEŞİTLERİ:

AİT OLDUĞU EDEBİ DÖNEM:

3-

Ay yansın ağalar, güneş tutulsun;

Parladı parladı çalın kılıncı.

Oklar gıcırdasın ayyuka çıksın

Mevlâ’nın aşkına basın kılıncı.

(Köroğlu)

Yukarıdaki şiirin nazım şekli ve nazım türü nedir, açıklayarak yazınız. 15p.

4- Sen raksına dalarken için titrer derinden,        (Kelebek balerin anlamında kullanılmıştır.)

Çiçekli bir bahçede bir beyaz kelebeğin,

Bizim de kalbimizi kımıldatır yerinden,

Toprağa diz vuruşu dağ gibi bir zeybeğin.

(Faruk Nafiz Çamlıbel-SANAT)

Yukarıdaki şiirde şairin “sen” ve “biz” diye ifade ettikleri kimlerdir?10p.

5.

Bazen kader, gelen bora gibi zorludur;

Dağlar nasıl bakarsa siyah ufka öyle bak

Dizelerde geçen edebi sanatları gösteriniz.10p.

6. “Reşat Nuri, romanlarında, hikayelerinde toplumun yaşadıklarını anlatıyordu. Ancak o, edebiyatın her şeyden önce bir dil sanatı olduğunu bilen bir yazardı. Ünü, okul çocuklarından yurdun en uzak köşelerindeki insanlara kadar (bilgi yelpazesi.net) yayılmıştır. Yediden yetmişe herkes onun eserlerini zevkle okumuştur. Başka yazarların ne dediğini anlayamayanlar Reşat Nuri’de kendi dillerini buluyorlardı çünkü.”

Yukarıdaki paragrafa göre Reşat Nuri’nin toplumun her kesimi tarafından okunmasının nedeni nedir?(10p)

7.Aşağıdaki şiirde şair ahengi hangi ögelerle sağlamaktadır? (10 p)

Karadutum, çatal karam, çingenem

Nar tanem, nur tanem, bir tanem

Ağaç isem dalımsın salkım saçak

Petek isem balımsın ağulum

Günahımsın, vebalimsin.

Dili mercan, dizi mercan, dişi mercan

Yoluna bir can koyduğum

Gökte ararken yerde bulduğum

Karadutum, çatal karam, çingenem

Bedri Rahmi Eyüboğlu

8.Aşağıdaki zihniyeti yönünden inceleyiniz. (15 p)

Yunus bunda gelen gülmez

Hiç kimesne murâd almaz

Bu fenâ kimseye kalmaz

Yürü ey bî-vefâ dünya

Yunus Emre

BAŞARILAR DİLERİM



Benzer Yazılar;



<=

=>


Bu Sayfada 9. Sınıf Yazılı Soruları kategorisi altında, EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (6) yazısı bulunmaktadır. Ulaşmak istediğiniz EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (6) değilse sitemizin arama bölümünü kullanabilirsiniz.

Web Sitemiz Sınavlara hazırlanan arkadaşlara rehberlik etmesi niyetiyle hazırlanmıştır. Amacımız öğrenci ve öğretmenlerimizin hızlı bir şekilde doğru bilgiye ulaşmasını sağlamak.
Site İçeriğimizin çok geniş olmasından dolayı, her ne kadar dikkat etmek istesekte telif haklarıyla ilgili dikkatimizden kaçan noktalar olabilir. Bu konudaki mesajlarınızı soru-telif-haklari@hotmail.com adresine iletmeniz durumunda en kısa zamanda gereken işlem yapılacaktır. Tüm öğrencilerimize başarılar dileriz. www.sorubankasi.gen.tr Site Yönetimi