Ana Sayfa | 9. Sınıf Yazılı Soruları | EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (1)

EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (1)




Reklamlar



EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (1)

… – …  EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ………..……………..… OKULU 9/… SINIFI

EDEBİYAT DERSİ 1. DÖNEM 2. YAZILISI

Tarih: …/…/……

ADI SOYADI:………………………… NU:………….. PUAN:………

“Savrulur aklım başımdan, sen esersin her fasıl

Aşığım, bilsen nasıl sevdim, nasıl sevdim, nasıl

Perdedir söz, ruhumun esrarı sensin, sen asıl

Aşığım, bilsem nası sevdim, nasıl sevdim, nasıl…”

1. Yukarıdaki dörtlükte anlatılmak istenen nedir? Bir cümle ile açıklayınız. (5 puan)

2. Yukarıdaki dörtlüğü uyak düzeni, kafiye ve ölçü bakımından inceleyiniz. (10 puan)

3. Yukarıdaki dörtlükte kullanılan edebi sanatları bularak ayrıntılı bir şekilde açıklayınız. (10 puan)

4. Yukarıdaki dörtlük, konularına göre şiir türlerinden hangisine girer? Nedenini açıklayınız. (5 puan)

5. Aşağıdaki iki şiiri zihniyet ve şekil bakımından karşılaştırınız. (20 puan)

İLAHİ                                                                                    GAZEL

Mert dayanır namert kaçar                                       Sun sagarı saki bana mestane disünler

Meydan gümbür  gümbürlenir                                Uslanmadı gitti gör o divane disünler

Şahlar şahı divan açar                                             Peymanesini her kişi doldurmada bunda

Divan gümbür  gümbürlenir                                    Şimden gerü bu meclise mey-hane disünler

(sagar: kadeh      saki: içki dağıtan     divane: başıboş      peymane: kadeh)

6. Aşağıdaki beytin hecelerini aruz ölçüsüne göre gösteriniz. (5 puan)

“Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi

Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi”

7. Aşağıdaki cümlelerde bulunan boşlukları doldurunuz. (20 puan)

Edebi metinler; …………………. ve …………………olmak üzere iki şekilde ifade edilir.

Biçim, anlatım ve noktalama özelliklerinin bir araya getirilmesiyle oluşan yazı bütününe……………………denir.

Ünlü harflerin mısralarda (bilgi yelpazesi.net) kullanılarak uyum oluşturulmasına…………………………denir.

Bir kelimenin veya bir ifadenin ait olduğu metnin yapısı içinde anlam ve değer kazanmasına …………………denir.

Bir olayın sebebinin başka bir sebebe bağlanmasına ……………………………………………..denir.

…………………….ölçüsü, …………………………………edebiyatımıza geçmiş bir ölçüdür.

……………………ölçüsünde mısra içinde durulan yerlere…………………………..denir.

8.

“Türkülerde, dualarda benim mübarek dilim

Hala benim güzelliğim Üsküp’te eskimeyen

Kubbelerde sütunlarda, benim emeğim

Evlad-ı Fatihan mezarlarında

Gördüm asırlarca dipdiri yatan benim.”

Yukarıdaki dizelerde kültür ve uygarlığımıza dair hangi izler bulunmaktadır? Maddeler halinde yazınız. (10 puan)

9. Sanat ve edebiyatın gerçeklikten nasıl faydalandığını maddeler halinde yazınız. (10 puan)

10. Şiirde ahengi sağlayan unsurlar nelerdir? (5 puan)

BAŞARILAR DİLERİM..



Benzer Yazılar;



<=

=>


Bu Sayfada 9. Sınıf Yazılı Soruları kategorisi altında, EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (1) yazısı bulunmaktadır. Ulaşmak istediğiniz EDEBİYAT DERSİ 9. SINIF 1. DÖNEM 2. YAZILI SORULARI (1) değilse sitemizin arama bölümünü kullanabilirsiniz.

Web Sitemiz Sınavlara hazırlanan arkadaşlara rehberlik etmesi niyetiyle hazırlanmıştır. Amacımız öğrenci ve öğretmenlerimizin hızlı bir şekilde doğru bilgiye ulaşmasını sağlamak.
Site İçeriğimizin çok geniş olmasından dolayı, her ne kadar dikkat etmek istesekte telif haklarıyla ilgili dikkatimizden kaçan noktalar olabilir. Bu konudaki mesajlarınızı soru-telif-haklari@hotmail.com adresine iletmeniz durumunda en kısa zamanda gereken işlem yapılacaktır. Tüm öğrencilerimize başarılar dileriz. www.sorubankasi.gen.tr Site Yönetimi